Hoppa direkt till innehåll
![telefonister1](https://anslut.kungsbackabredbandsnat.se/bilder/image/menuimages%3B%3BOPNKBN%3B2015%3B02%3B13%3B16%3Btelefonister1.png/1100/telefonister1_685673422.webp)
INNAN DU GÖR EN FELANMÄLAN:
- Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna.
- Kontrollera att alla lampor lyser eller blinkar på din utrustning (dator, tv-box, router, telefonidosa och så vidare).
- Koppla bort egen router eller annan enhet så att din dator sitter direktkopplad till bredbandsuttaget eller till din fiberswitch.
- Starta om all utrustning genom att dra ur alla strömsladdar och koppla in dem igen efter 5-10 minuter.
SÅ HÄR GÅR EN FELANMÄLAN TILL:
- Kontakta din tjänsteleverantör
- Din tjänsteleverantör felsöker tillsammans med dig över telefon.
- Tjänsteleverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
- Vid fel i accessnät eller fastighetsnät kontaktar tjänsteleverantören Open Universe för att göra felanmälan. Open Universe felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar Open Universe ärendet till fastighetsnätsbyggaren.
- Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.