Hoppa direkt till innehåll
telefonister1

FELANMÄLAN

INNAN DU GÖR EN FELANMÄLAN:

  1. Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna.
  2. Kontrollera att alla lampor lyser eller blinkar på din utrustning (dator, tv-box, router, telefonidosa och så vidare).
  3. Koppla bort egen router eller annan enhet så att din dator sitter direktkopplad till bredbandsuttaget eller till din fiberswitch.
  4. Starta om all utrustning genom att dra ur alla strömsladdar och koppla in dem igen efter 5-10 minuter.

SÅ HÄR GÅR EN FELANMÄLAN TILL:

  1. Kontakta din tjänsteleverantör
  2. Din tjänsteleverantör felsöker tillsammans med dig över telefon.
  3. Tjänsteleverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  4. Vid fel i accessnät eller fastighetsnät kontaktar tjänsteleverantören Open Universe för att göra felanmälan. Open Universe felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar Open Universe ärendet till fastighetsnätsbyggaren.
  5. Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.