Hoppa direkt till innehåll

INNAN DU GÖR EN FELANMÄLAN:
- Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna.
- Kontrollera att alla lampor lyser eller blinkar på din utrustning (dator, tv-box, router, telefonidosa och så vidare).
- Koppla bort egen router eller annan enhet så att din dator sitter direktkopplad till bredbandsuttaget eller till din fiberswitch.
- Starta om all utrustning genom att dra ur alla strömsladdar och koppla in dem igen efter 5-10 minuter.
SÅ HÄR GÅR EN FELANMÄLAN TILL:
- Kontakta din tjänsteleverantör
- Din tjänsteleverantör felsöker tillsammans med dig över telefon.
- Tjänsteleverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
- Vid fel i accessnät eller fastighetsnät kontaktar tjänsteleverantören Global Connect för att göra felanmälan. Global Connect felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar Global Connect ärendet till fastighetsnätsbyggaren.
- Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.